2018年1月26日金曜日

180115_冬休み何してたー??(第8回レポ)_about Winter Break_8thgardeN

Japanese below(れっつとらいとぅりーどいんぐりっしゅふぁーすと!)


I'm sorry for late post.
It's about the 8th gardeN on 15th of January.

It was the first gardeN of 2018.
The warming-up activity was "Try to be a zodiac animal!"

To my surprise, everyone knew names of zodiac animals. And it was really interesting because of their unique way to imitate animals.

Zodiac animals/今年は戌年!!

After that, we did a main activity in which they tried to share memories of their winter break.
Each member thought and talked the happiest, the saddest or the most surprising memories of their own in English.

For Example
"My happiest memory was taking part in a new year party of firemen. It was a drinking party and I really enjoyed it. However I drunk too much at the party and  got a hangover the next day. It was my saddest memory of this winter break."

It was too "Nishiwagan" lol

Thanks!

---
1週間遅れで申し訳ありませんっ、
1月15日の第8回の模様です!


2018年一発目のgardeN
まずは、「干支アニマルになろう!」ってのをウォーミングアップとしてやりました!

みんな動物の名前知ってる知ってる。びっくり!
そして、それ以上にそれぞれの個性的な動物の真似が面白かったです。

辰とか鶏とか猪とか面白かったですねー(笑)


その後メインは、「冬休みのこと教えて!」という活動をしました!
その名の通り、自分の冬休みについて伝える活動です!

それぞれが一番嬉しかったことや悲しかったこと、驚いたことなどを英語で考えてシェアしました!

例えば、
「一番嬉しかったのは、消防団の出初式。飲み会がホント楽しかった。けど、飲みすぎて翌日は二日酔いに。それが一番悲しい思い出です(笑)」

という、すごく西和賀チックな思い出を話してくれた方もいました(笑)


ではでは!^^



~感想/Comments~
★子供達を他の英会話スクールに通わせてましたが、もっと英語に触れ合わせたいと考えてました。毎回楽しそうなので、どんなものかと参加してみましたが、最初から最後まで楽しそうに参加していたし、内容も実践的で発表も慣れてきたのか恥ずかしがらずに出来ていたので驚きました。出来る限り通わせたいです。

★I let my children go to other English conversation school, but I'd like them to have more chance to communicate in English. They always look fun so I has been interested and decided to join. Then they actually enjoyed and I was surprised my children didn't look too much nervous with their presentation. I will let them join gardeN as much as we can.

☆久しぶりに英語に触れて楽しかったです。久しぶりすぎて自分の語彙力のなさにびっくりしましたが。もう少し喋れるようになりたいです!

☆It was my first time for a long time to communicate in English. I was surprised with myself because I noticed my few vocabulary. I'd like to talk more fluently!

0 件のコメント:

コメントを投稿